Webb-tv-tittandet fortsätter att öka kraftigt i Sverige. Det visar statistik för april månad i år, från Mediavision. Anmärkningsvärt är att Youtubes och Expressens tillväxt har stannat och att tittandet på Aftonbladets webb-tv har minskat under april månad i jämförelse med årets första kvartal. Tv-bolagens webb-tv-sändningar fortsätter dock att öka.
Totalt tittade 3,1 miljoner personer mellan 15 och 74 år, det vill säga 44 procent av åldersgruppen, på webb-tv under april. Under Q1 i år var motsvarande antal 2,7 miljoner.
Så här förändrades webb-tv-tittandet på de största sajterna under april jämfört med Q1 (räckvidd i procent av befolkning 15-74 år, Q1 inom parentes):
Youtube: 59% (59%)
SVT: 57% (55%)
Aftonbladet: 45% (48%)
TV4: 41% (37%)
Kanal5: 17% (11%)
Expressen: 15% (15%)
TV3: 11% (8%)