För tolfte gången är det Telias lågprisvarumärke Halebop som toppar Svenskt Kvalitetsindex årliga undersökning om mobiloperatörernas kundnöjdhet på privatsidan. Det framgår av resultatet från årets mätning.
Generellt kan man säga att operatörerna på privatmarknaden tappar poäng i årets mätning. Störst poängtapp har Comviq, som får 5,1 poäng lägre resultat i årets mätning, jämfört med förra året och därmed faller från andra till fjärde plats. Den enda operatören som förbättrar sitt resultat är Hallon som ökat med 0,7 poäng.
Här är resultatet från årets mätning av privatmarknaden för mobiloperatörer (2020 års poäng inom parentes):
Halebop 76,3 (77,3)
Vimla 72,8 (73,4)
Hallon 72,0 (71,3)
Comviq 71,1 (76,2)
Tele2 65,3 (69,7)
Telia 64,9 (67,1)
Tre 64,3 (68,5)
Telenor 64,3 (65,8)