För första gången sedan Tele2 drog igång sin FMC-strategi för drygt två år sedan har bolaget inte längre någon kundtillväxt inom FMC. Det innebär att nu nått vägs ände med den initiala kombinationsförsäljningen och att man nu tänker ge sig på de kunder som bara har en tjänst från bolaget och få dem att köpa fler tjänster.
"Det totala antalet kunder som tar del av våra FMC-erbjudanden förblev 310 000 under kvartalet, vilket representerar full penetration av den överlappande mobila och fasta kundbasen", skriver bolaget i sin rapport.
Den nya målgruppen består av 1,3 miljoner hushåll, som i dag bara är kunder på en av operatörens tjänster.
Under det gångna kvartalet ökade antalet mobilkunder hos Tele2 med 19 000, varav 4 000 var abonnemangskunder och 15 000 var kontantkortskunder. På företagssidan ökade antalet mobilkunder med 17 000.
Antalet fasta bredbandskunder ökade under kvartalet med 6 000 medan antalet TV-kunder minskade med 10 000 och antalet fastnätstelefoni- och dsl-kunder minskade med 8 000.