NYHETSARKIVET
25 okt 2021 12:58
SKI: Alla företagsoperatörer får bättre betyg av kunderna
Tvärtemot privatmarknaden, där nästan alla operatörer har tappat i kundnöjdhet, har samtliga operatörer på företagsmarknaden ökat sina betyg under det senaste året. Det framgår av Svenskt Kvalitetsindex undersökning av den svenska bredbandsmarknaden, som presenterats i dag.

"I företagssegmentet är det en form av servicelyft som gjort kunderna mer nöjda. Detta har också företagskunderna efterfrågat under en längre tid, säger Johan Parmler. Här är funktionaliteten på en hög nivå gällande både abonnemang, tillgänglighet och utrustning. Detta är viktigt också för företagskunderna, men en större anledning till den positiva trenden handlar i stället om en stärkt kundrelation. Företagskunderna känner sig helt enkelt mer omhändertagna och det noterades även förra året", säger Johan Parmler, vd för Svenskt Kvalitetsindex, i en kommentar.

Här är årets betyg på företagsmarknaden (förra årets betyg inom parentes):

Telia 70,0 (68,3)
Tele2 68,4 (65,2)
Tre 66,8 (64,0)
Telenor 65,9 (64,2)
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108