Bahnhof behåller sin första plats i Svenskt Kvalitetsindex mätning av kundnöjdhet på den svenska privatmarknaden för bredband. Men det mest anmärkningsvärda med årets mätning är att alla operatörer utom en Telia - tappar i betyg hos kunderna.
Precis som de senaste åren är det Bahnhof och Ownit som toppar kundnöjdhetsmätningen medan Com Hem, som numera är Tele2, ligger kvar i botten. Anmärkningsvärt är att Tele2:s betyg i år är sämre än både Tele2:s och Com Hems båda enskilda betyg från förra året. För varumärket Tele2 innebär det ett rejält ras från 65,9 förra året till 58,8 i år.
Här är årets betyg på privatmarknaden (förra årets betyg inom parentes):
Bahnhof 71,9 (72,4)
Ownit 67,4 (68,0)
Telia 65,3 (64,6)
Tre 64,1 (66,3)
Telenor 62,6 (63,0)
Tele2 58,8 (Tele2 65,9, Com Hem 58,9)