NYHETSARKIVET
26 maj 2009 12:09
Ericsson: Pod advertising ett bra komplement till mobil-tv
Den produkt som Telia baserar sin nya marknadsföringstjänst på är Ericssons Personal Pod Advertising som är en del av bolagets mobil-tv-lösning. Kunderna som använder tjänsten får installera ett program i sin telefon och därefter kommer materialet att skickas ut till telefonerna under nattetid då trycket i mobilnätet är lågt.

– Beroende på vad användarna vill ha för material kommer detta att poddas ut till mobiltelefonerna nattetid så kan man titta på det när man har tid på dagen, säger Charlotta Sundh, chef för multimedia och systemintegration på Ericsson i Norden och Baltikum, till Telekomnyheterna.

Ericsson hoppas att den nya marknadsföringsplattformen kan få kunderna att öppna ögonen för mobil-tv, som ju ännu inte har fått sitt genombrott.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108