Trots 18 000 fler privatabonnemang på mobilsidan och en återhämtning för internationella roamingintäkter lyckades Tele2 inte öka sina tjänsteintäkter på den privata mobilsidan.
På fastnätssidan tappade Tele2 kunder över nästan hela linjen. Den enda produkt som hade ett ökat antal kunder var fast bredband som redovisar en ökning på ynka 1 000 kunder, att jämföra med fastnätssidans totala tapp på 21 000 kunder.
Bolagets nettoomsättning på privatmarknaden ökade under kvartalet med 1 procent till 5 627 miljoner kr (5 569 miljoner kr), jämfört med motsvarande period förra året.
Om utvecklingen är tung på privatsidan hos Tele2 så är den desto positivare på företagssidan. För andra kvartalet på raken visar man tillväxt och ökade antalet mobilabonnemang med 14 000. Tjänsteintäkterna ökade under kvartalet till 977 miljoner kr (969 miljoner kr).