Mobiloperatören Chilimobil, som är mvno i Tres mobilnät, sexdubblade förra året sina intäkter till 17 miljoner kr (2,9 miljoner kr 2020). Det skriver bolaget i ett pressmeddelande.
Under samma period ökade bolaget sin kundbas med 121 procent, skriver man. I praktiken borde det innebära att Chilimobil nu har i häradet 6 000-7 000 mobilkunder i och med att man vid utgången av 2020, enligt Post- och telestyrelsens statistik, hade 2 900 mobilkunder.
"Marknaden för mobilabonnemang är extremt konkurrensutsatt i Sverige och därför har Chilimobil även fokuserat på varumärke och bra partnerskap vilket också har gett positiva effekter för tillväxt. En annan mycket viktig del av vår framgång är att vi till skillnad från många av våra konkurrenter prioriterar en professionell och aktiv kundservice, vilken faktiskt är en av våra viktigaste tillgångar", Säger Fredrik Brunzell, vd för Chilimobil i Sverige, i en presskommentar.