Telenors sverigechef Bjørn Ivar Moen tycker att bolaget har gjort ett bra fjärdekvartal, men fokus ligger ändå på att fortsätta vidare framåt i tangentens riktning.
- Vi har stabiliserat vår försäljning vilket på mobilsidan innebär att vi har tagit in 25 000 nya kunder, framförallt inom Telenor-varumärket inom SME och på konsumentsidan. Samtidigt har vi hållit igen på utgifterna på andra områden vilket innebär en bra balans, precis så som jag har tänkt mig, säger Bjørn Ivar Moen till Telekomnyheterna.
Han påpekar även att han är väldigt imponerad av den svenska organisationens engagemang att få Telenor att återigen bli en vinnare på marknaden.
- Vi har en tydlig plan för hur vi ska arbeta framåt och fortsätta växa i takt med marknaden. Exakt hur den roadmapen ser ut kommer jag att berätta mer om under året, men ledorden för oss är kunderna, försäljning, marknadsföring och distribution. Genom att fokusera på detta samtidigt som vi bygger vidare på vårt 5G-nät och vår fasta bredbandsaffär så kommer vi att fortsätta mot nya framgångar, säger Bjørn Ivar Moen.