NYHETSARKIVET
2 jun 2009 12:07
En tredjedel av maj månads klagomål om driftsavbrott
En tredjedel av alla konsumentklagomål under maj månad i år gällde driftsavbrott. Det framgår av myndighetens statistik över klagomål under maj. Troligen gäller en klar majoritet av dessa Com Hems uppmärksammade avbrott den 5 maj.

Trots den stora mängden klagomål på driftsavbrott, som var mer än tre gånger fler än förra året, så var det färre klagomål i maj i år än under motsvarande period förra året.

Här är antalet klagomål per kategori under maj månad, motsvarande period 2008 inom parentes:
Abonnemang: 12 (45)
Abonnentförteckning: 5 (1)
ADSL: 7 (12)
Avtalsvillkor: 23 (18)
Driftsavbrott: 46 (13)
Fibernät: 2 (0)
Förval: 2 (6)
Kundtjänst: 6 (2)
Marknadsföring och Spam: 10 (19)
Mobilt bredband: 1 (7)
Nummerupplysning: 1 (4)
Räkning: 17 (25)
Samtalsspärr: 1 (0)
Trafikuppgifter: 1 (0)
Tystnadsplikt: 0 (2)
Övrigt: 3 (6)
SUMMA: 137 (160)
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108