NYHETSARKIVET
25 apr 2022 12:00
Tele2 trea i TV-reklamstatistik trots minskad marknadsföring
Tele2 hamnade under årets första kvartal på tredje plats i MMS statistik över de största TV-annonsörerna i Sverige. Detta trots att Tele2 själva, i samband med sin kvartalsrapport i förra veckan, meddelade att man dragit ner på sin marknadsföring under kvartalet.

Totalt nådde Tele2 en Target Rating Point, TRP, på 7 595 under kvartalet. Vilket kan jämföras med ettan Procter&Gamble med 9 500 i TRP och Bauhaus med 7 738 i TRP. Det skriver MMS i ett pressmeddelande.

"När man tittar närmare på de största annonsörerna finner man att P&G är i topp beroende av att de köper reklamkontakter för så många olika varumärken. Tele2 sticker ut genom att lägga förhållandevis mycket TRP-tryck online, men det är ändå i egenskap av att vara en av de största annonsörerna i linjär-TV som gör att de hamnar som tredje största total-TV-annonsören under Q1 i år", säger Magnus Anselm, vd för MMS, i en presskommentar.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108