NYHETSARKIVET
10 jun 2009 11:35
Telia tittar på nya affärsmodeller för sina surfzoner
Telia tittar på ett antal olika affärsmodeller för sina surfzoner, som i slutet av sommaren kommer att vara uppe i 2 800 stycken. Det säger Stefan Trampus, chef för bredbandstjänster på Telia i Sverige, till Telekomnyheterna.

I dag erbjuder Telia både sina kunder inom mobilt bredband och fast bredband på access till sina w-lan surfzoner.

– När det gäller våra mobila bredbandskunder så har vi tagit höjd för att surfzonerna ska ingå i månadsavgiften, men när det gäller de fasta bredbandskunderna så tittar vi nu på olika affärsmodeller för att eventuellt börja ta betalt för tjänsten, säger Stefan Trampus.

Erbjudandet med fri tillgång till surfzonerna gäller till och med den 31 september i år för de fasta bredbandskunderna och vilka villkor som kommer att gälla därefter vill Stefan Trampus inte avslöja.

– Vi är mitt i processen med att titta på olika affärsmodeller just nu. Förutom betallösningar och gratisalternativ så tittar vi bland annat på reklamfinansierade alternativ för surfzonerna. Mer detaljer än så kan jag inte gå in på, men det viktiga i vårt arbete är att värdet för kunden ska vara tydligt med den modell vi väljer att gå vidare med, säger Stefan Trampus.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108