NYHETSARKIVET
31 maj 2022 14:09
Bättre är ledordet i Telias nya kommunikationskoncept
Telias nya kommunikationsbudskap är bättre. "Bättre nät. Bättre upplevelser". Det står klart sedan bolaget efter bara lite drygt tre år överger sitt tidigare koncept; Folknätet.

- Bättre är ett ord som genomsyrar hela vår verksamhet efter att vi gemensamt inom koncernen arbetade fram vårt syfte, som lyder Reinvent better connected living, säger Gina Azaric, marknadschef för Telia i Sverige, till Telekomnyheterna och fortsätter:

- Vi vill stå för att göra saker bättre för våra kunder genom att ge dem bättre nätupplevelse, bättre tjänsteupplevelser och såklart en bättre kundupplevelse genom att vara kund hos oss. Det är en ledstjärna som vi arbetar hårt med inifrån och ut, och därför är budskapet med bättre nät och bättre upplevelser viktigt för oss.

Varför överger ni konceptet Folknätet redan efter tre år?

- Kommunikationen ska spegla en position och vi har i vårt varumärkesarbete identifierat att vi har två jättestyrkor, dels näten och dels vår produkt- och tjänsteupplevelse. Folknätet-konceptet gjorde ett bra jobb men mätningar visade att många kopplade det endast till täckning och inte upplevelsen av innehållet. Vi erbjuder så mycket mer, därför gör vi den här förändringen.

Redan nu har Telia släppt en film med det nya kommunikationskonceptet, men den stora lanseringen kommer att ske imorgon då man lanserar ett nytt erbjudande som kommer att presenteras i en stor kampanj.

Här kan du se Telias nya koncept:
Telia - Bättre nät. Bättre upplevelser.

Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108