För två år sedan skrev jag en kommentar på temat att Telenor gjorde en rip-off Tele2:s floppformat och att detta koncept knappast kommer att rädda operatörens redan knaggliga försäljningssiffror.
Såklart fick jag mejl och samtal från en mindre armé med ledsna och arga marknadsmänniskor på Telenor, som alla påpekade hur fel jag hade.
I dag kommer knappt någon ihåg detta kommunikationskoncept, trots att det lanserades så pass nyligt. Möjligen beror det på att det Telenor insåg samma sak som Tele2 gjorde efter redan ett år, när det gäller sitt format School of Power, alltså den kampanj som Telenor gjorde rip-off på. Futuristiska crazykoncept är inte det som säljer abonnemang. Det kanske är kul på den egna firmafesten, men kunderna vill ha det som finns i verkligheten.
Sen tycker jag att det är humor att Telenor nu ska sälja in sitt blå hus. Varför snackade de inte med Nalle innan? Han har ju redan arbetat in det varumärket
Se bara här: https://youtu.be/d5B2DWesVWs
Mats Roesgaard Sjödin
Chefredaktör, Telekomnyheterna