För ganska exakt två år sedan kastade Telenor ut sitt koncept med Telenorfamiljen för att istället satsa på en fantasifylld och knasig framtidsutopi. Och nu går man tillbaka till det gamla mänskligare perspektivet och lanserar ett nytt koncept som ska lyfta fram ett antal individer och hushåll i ett blått hus.
"Konceptet går tillbaka till det som är kärnan i vårt erbjudande kommunikation mellan människor. Vi jobbar med avancerad teknik och investerar i moderna nätverk, men syftet är alltid att förenkla vardagen och arbetslivet för våra kunder och trygga deras relationer", säger Robert Nygren, marknadschef på Telenor, och fortsätter.
"Idén har vuxit fram kollegor emellan. Många längtade tillbaka till ett mänskligare perspektiv, en feedback vi också har fått från våra kunder. Vi satte ihop tankar och erfarenheter och huset blev verklighet. Nu hoppas vi så klart att konceptet ska bli omtyckt och att många kan känna igen sig och tycka att det är relevant kommunikation."
Här kan du se ett smakprov på det nya kommunikationskonceptet från Telenor: https://youtu.be/3VjtwR81EGk