Internetbutiken Katshing, som i höstas började sälja 3s abonnemang Prat under eget varumärke, planerar att lansera fler abonnemang i eget namn efter sommaren. Det säger bolagets vd Anders Steen till Telekomnyheterna.
Det abonnemang som vi har kört under eget namn har inte varit något stor säljsuccé, men sedan vi lanserade det har flera av de etablerade operatörerna tagit fram egna abonnemang med liknande upplägg, vilket har gynnat kunderna, säger Anders Steen.
Den abonnemangsmodell han talar om är mobilabonnemang med låg månadsavgift utan bindningstid.
Vi har sålt mer av de abonnemang som de traditionella operatörerna har erbjudit än vårt eget, men vi är nöjda med att vi har gjort vår satsning och fortsätter utveckla det här konceptet. Redan efter sommaren kommer vi med nya produkter.
TN: Kommer ni att fortsätta samarbeta med 3 när det gäller mobilabonnemang under eget varumärke?
Ja det kommer vi att göra. Det samarbetet har varit mycket bra, men vi tittar även på samarbeten med andra aktörer, säger Anders Steen.