NYHETSARKIVET
25 jun 2009 12:01
Nytt butikskoncept ska öka Telias försäljning
I dag öppnar Telia sin butik på Ringvägen i Stockholm, med en helt ny designkoncept är. Omgörningenen del av ett större projekt som Telia driver, och som går ut på att ge kunderna en högre servicenivå, för att på så sätt inspirera till användandet av mer tjänster och öka kundmervärdet.

– Generellt har vi förbättrat servicenivån implementerat ett helt nytt servicekoncept i samtliga våra 84 butiker. Genom att ge kunderna mer hjälp med att komma igång med sina produkter och inspirera dem till att använda fler tjänster, ska vi öka mervärdet i våra butiker. Traditionellt har det varit ett stort fokus på hårdvara i butikerna, men nu vill vi öka intresset för vad man kan göra med sin telefon, dator, eller vad man köper, säger Patrik Granström, försäljningschef för Telia i Sverige, till Telekomnyheterna.

Den ökade servicenivån sker utan ytterligare anställda i butikerna.

– Genom att strukturera upp arbetet bättre kan vi ge en betydligt bättre servicenivå med samma personal, säger Patrik Granström.

Den nydesignade butiken på Ringvägen ska ge varmare en känsla, enklare att förstå och så ska det gå att testa alla live-produkter i butiken.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108