NYHETSARKIVET
15 jan 2008 11:52
Telia uppe i 300 000 bredbands tv-kunder i Sverige vid årsskiftet
Telias försäljning av bredbands tv fortsätter att gå som tåget, mycket naturligtvis beroende på att bolaget låter kunderna få fri tv i ett år. Under det fjärde kvartalet sålde bolaget 100 000 tv-abonnemang och har därmed nu drygt 300 000 tv-kunder.

Dessutom börjar satsningen på video on demand nu få ett genombrott. I samband med en marknadskampanj tillsammans med SF Anytime under jul- och nyårshelgen hyrde Telia ut 68 000 filmer under två veckor. Detta kan jämföras med den normala nivån på 1 000 uthyrningar per dag.

Telia meddelar i dag även att bolaget har tecknat avtal med Nordisk Film, vilket innebär ett större filmutbud för video on demand.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108