Ventelo, som i torsdags relanserade sitt marknadserbjudande med ett utökat fokus på mobilitet, ska fördubbla antalet kunder årligen fram till år 2011. Det säger bolagets vd Peter Blom till Telekomnyheterna.
I torsdags hade vi en kickoff med lansering av vårt nya erbjudande och vår nya logga som på ett tydligare sätt ska visa att vi har fokus på företagsmarknaden. Dagen därpå, i fredags, öppnade vi vår nya hemsida med en webshop, där man kan köpa hårdvara i form av 3G-modem, mobiltelefoner och laptops. Genom att arbeta med partners har vi kunnat skapa ett helt nytt säljflöde, säger Peter Blom.
Ventelos målsättning är nu att bli marknadsledande operatör för företagskunder med 1-199 anställda. Vilka operatörer man främst kämpar mot är Peter Blom dock lite vag kring.
Det känns som om vi har alla operatörer framför oss i dagsläget, säger han skrattande.
Man vill dock återta den position som man tidigare haft som en stark operatör inom företagssegmentet. Och nu ska det ske genom ett ökat fokus på mobilitet för att den vägen även driva ytterligare affärer på fastnätssidan.