NYHETSARKIVET
26 okt 2009 12:11
SKI: Imponerande att marknadsdominanten får så bra betyg
Det är imponerande att marknadsdominanten Telia lyckas få högsta betyg på marknaden, något som är ganska ovanligt inom kvalitetsindexmätningarna. Det säger Johan Parmler, vd för Svenskt Kvalitetsindex, till Telekomnyheterna.

– Handelsbanken inom bankmarknaden och Telia inom telekombranschen är tämligen ensamma om att vara stora aktörer och samtidigt ha så bra betyg. Trots att Telia har så många kunder lyckas man med bravur att tillfredsställa dem, säger Johan Parmler.

I övrigt tycker han att det mest anmärkningsvärda med årets kvalitetsindexundersökning inom telekom är att man fortsätter att påvisa telekombranschens brister när det gäller klagomål.

– Det är otroligt bedrövligt att se hur telekombranschen lyckas ligga så lågt i betyg utan att förbättra sig. Andra branscher som till exempel energibranschen har förbättrat sig efter att ha fått kritik för otydliga fakturor och problem med att komma rätt med sina ärenden, men telekombranschen fortsätter i samma spår. Det mest oroväckande är nog att det är så många kunder som anser sig ha någonting att klaga på, men inte gör det. Det är en bomb som kan brisera när som helst, säger Johan Parmler.

Johan Parmler kommer att presentera mer fakta om Kvalitetsindex-undersökningen inom telekom den 12 november, då han är med och talar på Telekomnätverkets träff. Mer information om träffen hittar du längre ner i detta mejl.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108