Antalet konsumentklagomål som kommit in till Post- och telestyrelsen ökade under november månad i år, jämfört med motsvarande period förra året. Det framgår av statistik från myndigheten.
Den största anledningen till ökningen var en kraftig ökning av anmälning om driftsavbrott till 24 anmälningar (13 stycken motsvarande period förra året).
Här är antalet anmälningar per kategori i november i år. Antalet anmälningar i november förra året inom parentes:
Abonnemang: 22 (25)
Abonnentförteckning: 4 (0)
ADSL: 9 (12)
Avtalsvillkor: 29 (21)
Driftsavbrott: 24 (13)
Fibernät: 3 (1)
Kundtjänst: 2 (6)
Marknadsföring och spam: 15 (13)
Mobilt bredband: 3 (5)
Nummerportabilitet: 7 (2)
Nummerpresentation: 0 (1)
Nummerupplysning: 1 (1)
Räkning: 10 (13)
Samtalsspärr: 2 (1)
Tystnadsplikt: 0 (1)
Övrigt: 1 (6)
SUMMA: 132 (121)