Bredband 2 lanserar White Label-tjänster som på ett kostnadseffektivt sätt ska göra det möjligt för mindre och medelstora operatörer att erbjuda bredbandstjänster till marknaden i ett eget varumärke.
Det handlar om tjänster som kan omfatta hela eller delar av en operatörs tjänsteportfölj, till exempel IP-telefoni, e-post, säkerhetstjänster med mera. Bredband2 kan bidra med alltifrån hantering av leverans av tjänsten till löpande drift, support, system, fakturering och liknande.
För en operatör med få kunder är det svårt att uppnå en kostnadseffektiv produktion av dessa tjänster och en ökad infrastruktur innebär även en ökad risk.
Vi har under en längre tid fått förfrågningar om möjligheten att köpa olika operatörstjänster för vidareförsäljning till slutkunder under eget varumärke. Det är en klassisk win-win där vi gemensamt kan uppnå synergieffekter genom ökad volym och operatörerna kan lägga mer fokus på försäljning, säger Daniel Krook, vd på Bredband2 i ett pressmeddelande.