NYHETSARKIVET
26 jan 2010 12:30
Succé för 3s dörrförsäljning på landsbygden
Mobiloperatören 3s test av dörrknackning som nytt grepp när det gäller direktförsäljning har fallit väl ut. I december kunde Telekomnyheterna avslöja att 3 gett sig på dörrknackning som försäljningskanal på åtta orter i Sverige. Nu söker StudentConsulting, som utför försäljningsarbetet, säljare på närmare 40 orter.

– Försäljningen går ganska bra så vi gör ett rejält försök även om det är vår partner StudentConsulting som avgör hur vi ska expandera. Mitt viktigaste krav är att expansionen ska ske med bra kvalitet, säger Nicholas Högberg, vice vd för 3 i Sverige, till Telekomnyherna.

TN: Innebär det här att ni minskar ner er satsning på canvasförsäljning?

– Nej vår eventförsäljning inom 3Action går bättre än någonsin, men den ska inte bli större än vad den är eftersom vi då riskerar att förlora i kvalitet. Det är svårt att säga om dörrförsäljningen blir nästa stora försäljningsframgång då det till stor del handlar om skalfördelar när det gäller försäljning, säger Nicholas Högberg.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108