Antalet konsumentklagomål till Post- och telestyrelsen ökade kraftigt under januari månad i år, jämfört med motsvarande period förra året. Under årets första månad registrerade myndigheten 125 klagomål, flest inom områdena abonnemang och avtalsvillkor, jämfört med 96 klagomål under januari 2009.
Här är en ämnesvis sammanställning av januari månads klagomål, januari 2009 inom parentes:
Abonnemang 21 (9)
Abonnentförteckning 2 (4)
ADSL 7 (9)
Avlyssning 0 (0)
Avtalsvillkor 36 (16)
Driftsavbrott 11 (11)
Fibernät 0 (1)
Förval 1 (8)
Kundtjänst 2 (3)
Lagring 0 (0)
Marknadsföring och spam 7 (9)
Mobilt bredband 1 (0)
Nummerportabilitet 10 (4)
Nummerpresentation 0 (0)
Nummerupplysning 0 (1)
Räkning 9 (11)
Samtalsspärr 0 (2)
Telefonkort 0 (0)
Trafikuppgifter 0 (0)
Tystnadsplikt 0 (0)
Övrigt 18 (8)
SUMMA 125 (96)