NYHETSARKIVET
5 feb 2010 12:32
Telia satsar brett på årets melodifestival
Telia satsar brett för att dra så mycket nytta som möjligt av sitt huvudsponsorskap av årets melodifestival som imorgon drar igång i Örnsköldsvik.

På plats centralt på de orter där melodifestivalen kommer att sändas kommer operatören att ha ett eget green room där man bland annat intervjuar artister och låter besökarna sjunga karaoke. Delar av det som händer i Telias green room kommer även att sändas i radio via Rix FM.

– Vi på Telia satsar stort på musik och vi har redan en stark position som en av landets största musikdistributörer. Detta vill vi utnyttja och därför kommer melodifestivalartisterna att dela sina spellistor i Spotify som en del av vårt sponsorskap, säger Josefine Lundmark, marknadsdirektör mobilt på Telia, till Telekomnyheterna.

Telia kommer även att använda sig av artisten Ola i sin TV-reklam i samband med melodifestivalen.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108