NYHETSARKIVET
12 feb 2010 12:02
Nicholas Högberg: Fantastisk försäljning för 3 i början av 2010
Mobiloperatören 3s försäljning har varit rekordbra under början av 2010. Det säger bolagets vice vd Nicholas Högberg till Telekomnyheterna.

3 var den operatör som ökade sina marknadsandelar mest av alla på den svenska mobilmarknaden under förra året och början av 2010 har fortsatt i samma goda anda. Enligt Nicholas Högberg är det bolagets långsiktiga försäljningsfokus som nu visar resultat.

– Den bästa managementboken som finns är De Tre Små Grisarna och nu har vi byggt ett tegelhus som visar sig hålla väldigt bra på alla plan. Vi har en distribution som håller i alla led samtidigt som vår kampanj Telejack Nej Tack går väldigt bra. Under de tre senaste åren har vi gått från att vara ett teknikorienterat bolag till att vara ett säljfokuserat bolag med ett bra och tätt samarbete mellan sälj- och marknadsorganisationerna, säger Nicholas Högberg.

Under förra året lossnade även företagsförsäljningen för 3 i Sverige.

- 2009 var ett väldigt bra år och nu går vi in en fas där vi är lönsamma och då kommer spelplanen på den svenska mobilmarknaden att bli helt annorlunda, säger Nicholas Högberg.

TN: Höjer ni er marknadsföringsbudget nu när ni är lönsamma?

– Nej, marknadsföringsbudgeten minskades inför 2009 och under 2010 ska den ligga kvar på samma nivå. Vår devis är branding by selling, säger Nicholas Högberg.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108