TeliaSonera ska representera öppenhet för olika tjänster och en hög kvalitet i mobilnätet. Det var huvudbudskapet när Kenneth Karlberg, affärsområdeschef för mobila tjänster på TeliaSonera, höll presskonferens på Mobile World Congress i Barcelona.
Vi har slutat med egen produktutveckling och satsar nu på att skapa samarbeten med starka och bra varumärken som till exempel Apple och Spotify. En nyckel till dessa samarbeten är att ha bra kvalitet i näten för att kunna erbjuda den bästa en bra kundupplevelse men även för att göra innovativa tjänster tillgängliga för våra kunder, sade Kenneth Karlberg vid presskonferensen.
Bland de andra budskapen som Kenneth Karlberg poängterade vid presskonferensen var att allt fler operatörer nu börjar inse att affärsmodeller med fria samtalsminuter och fri datatrafik för mobilt bredband försvinner allt mer på den internationella mobilmarknaden.
Jag kan konstatera att allt fler inser det som vi var så gott som ensamma om att tala om vid förra årets Mobile World Congress, sade Kenneth Karlberg.