NYHETSARKIVET
1 apr 2010 11:59
Konsumenternas förtroende allt viktigare på den digitala annonsmarknaden
En ny studie som genomförts av Bird & Bird på uppdrag av Ericsson visar att leverantörer av individanpassad reklam bör använda personuppgifter på ett sätt som bör vila på personens medgivande, även i de länder där lagen inte kräver detta. De företag som vill förverkliga möjligheterna med individanpassad reklam måste bygga på konsumenternas förtroende.

I studien skriver man att reklammarknaden på Internet bara i USA omsatte 23,4 miljarder dollar 2008. Den globala omsättningen inom mobilmarknaden för digital reklam förutspås öka från 530 miljoner dollar 2009 till 13,5 miljarder dollar 2013, enligt siffror från PricewaterhouseCoopers.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108