Under mars månad fick Post- och telestyrelsen in 157 konsumentklagomål, jämfört med 118 klagomål motsvarande period 2009. Det visar statistik från myndigheten.
Flest klagomål var det på avtalsvillkor, driftsavbrott och abonnemang.
Här är en sammanställning av klagomålen, kategori för kategori, antalet klagomål under mars 2009 inom parentes:
Abonnemang 18 (25)
Abonnentförteckning 1 (1)
ADSL 7 (7)
Avtalsvillkor 25 (30)
Driftsavbrott 19 (11)
Fibernät 1 (3)
Förval 1 (2)
Kundtjänst 9 (1)
Marknadsföring och spam 18 (10)
Mobilt bredband 6 (2)
Nummerportabilitet 6 (4)
Räkning 20 (17)
Samtalsspärr 1 (3)
Tystnadsplikt 2 (1)
Övrigt 23 (1)
SUMMA 157 (118)