NYHETSARKIVET
16 apr 2010 11:59
Telia och Samsung tog hem guldägg
Telia och Samsung tog igår hem varsitt guldägg på den fyrtionde upplagan av Guldägget, som anordnas av Sveriges Kommunikationsbyråer. Telia tog hem förstapriset i tidningskategorin tack vare en annons producerad av Storåkers McCann.

Annonsen ”Två tomma sidor för Telia. (Håll koll på var du är med Telia Navigator i mobilen) vann och premierades av juryn bland annat för att ”riktigt bra annonser handlar om att göra så mycket som möjligt av så lite som möjligt.”

Samsung vann i kategorin Interaktivt med reklamfilmen ”Samsung Shakedown” gjord av produktionsbolaget From Stockholm With Love. Filmen gjordes med syftet att öka kännedomen om den stöttåliga telefonen Samsung B2100, och på ett underhållande sätt demonstrera dess fördelar.

Juryn delar bland annat ut priset med motiveringen att ”man fångade juryns uppmärksamhet genom en enkel idé inom ett område där industrin tenderar att fokusera på komplicerade tekniska lösningar”.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108