Antalet konsumentklagomål hos Post- och telestyrelsen om avtalsvillkor ökade under april månad i år, jämfört med motsvarande period förra året. Trots det minskade den sammanlagda klagomålsskörden hos PTS.
Här är en sammanställning av april månads konsumentklagomål per kategori, antalet klagomål under april 2009 inom parentes:
Abonnemang: 9 (20)
Abonnentförteckning: 1 (2)
ADSL: 6 (5)
Avlyssning: 0 (0)
Avtalsvillkor: 30 (22)
Driftsavbrott: 6 (15)
Fibernät: 2 (1)
Förval: 1 (2)
Kundtjänst: 1 (3)
Lagring: 0 (0)
Marknadsföring och spam: 15 (17)
Mobilt bredband: 2 (4)
Nummerportabilitet: 4 (3)
Nummerpresentation: 0 (0)
Nummerupplysning: 0 (1)
Räkning: 12 (9)
Samtalsspärr: 3 (2)
Telefonkort: 0 (0)
Trafikuppgifter: 0 (0)
Tystnadsplikt: 1 (0)
Övrigt: 4 (2)
SUMMA: 97 (108)