NYHETSARKIVET
8 jun 2010 12:03
Kraftigt minskat antal konsumentklagomål i maj
Antalet konsumentklagomål till Post- och telestyrelsen minskade kraftigt under maj månad i år, jämfört med motsvarande period förra året. Det framgår av statistik från myndigheten. Under perioden uppgick det totala antalet klagomål till 103, jämfört med 137 i maj 2009.

Den operatör som sticker ut mest i statistiken är TeliaSonera som har totalt 30 klagomål mot sig. När det gäller klagomål på avtalsvillkor står Telia för 12 av totalt 26 klagomål.

Här är alla konsumentklagomål under maj måna i år per kategori, antal klagomål under maj 2009 inom parentes.
Abonnemang 16 (12)
Abonnentförteckning 3 (5)
ADSL 7 (7)
Avtalsvillkor 26 (23)
Driftsavbrott 5 (46)
Fibernät 0 (2)
Förval 1 (2)
Kundtjänst 2 (6)
Marknadsföring och spam 7 (10)
Mobilt bredband 3 (1)
Nummerportabilitet 5 (0)
Nummerupplysning 1 (1)
Räkning 13 (17)
Samtalsspärr 1 (1)
Telefonkort 1 (0)
Trafikuppgifter 2 (1)
Tystnadsplikt 1 (0)
Övrigt 9 (3)
SUMMA 103 (137)
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108